Fördröjningar i social- och hälsovårdssektorns klientfakturor
Klient- och patientdatasystemet LifeCare togs i bruk inom social- och hälsovårdssektorn i slutet av januari. Det har framkommit ett problem i förbindelsen mellan klientdatasystemet och tjänsten för skickande av fakturor. Problemet åtgärdas just nu.
Klient- och patientdatasystemet LifeCare togs i bruk inom social- och hälsovårdssektorn i slutet av januari. Det har framkommit ett problem i förbindelsen mellan klientdatasystemet och tjänsten för skickande av fakturor. Problemet åtgärdas just nu.
Problemet har lett till att skickandet av klienternas fakturor har fördröjts. Detta beaktas i betalningstiderna och vid behov kan klienterna förhandla om tilläggstid.
– Efter att problemet har lösts, kan vissa klienter på samma gång få flera fakturor för tjänster som använts i början av året. Vi beklagar de olägenheter som detta orsakar. Klienterna kan ringa vårt faktureringsnummer, ifall betalningstiderna orsakar problem, konstaterar byråansvarig Matias Melén.
Mera information om faktureringen:
sote.laskutus@porvoo.fi
tfn 040 676 1397 (mån.– fre. kl. 9–11).
Ytterligare information:
byråansvarig Matias Melén
tfn 040 571 7356
matias.melen@porvoo.fi
förvaltningschef Salla Paavilainen
tfn 040 676 1453
salla.paavilainen@porvoo.fi