Hoppa till innehåll

Unga i Borgå – kom med idéer till ungdomstjänsternas nya visuella profil

Borgå ungdomstjänster förnyar sin visuella profil och bjuder in alla Borgåungdomar i åldern 9–29 år att komma med idéer. Ungdomstjänsternas nya visuella profil kommer att synas bland annat på Limo-bilen, de anställdas huvtröjor, reklam och annat marknadsföringsmaterial.


– Vi vill att de unga ska få delta i planeringen av den visuella profilen, så vi ordnar en idétävling för unga med temat ”Hur ser de ungas Borgå ut”, berättar ungdomsservicekoordinator Maija Ahtinen.

– Vi tar emot vad som helst för verk; teckningar, målningar, sånger, dans, keramik… stilen är fri och man får överraska oss. Vi använder ungdomarnas verk som inspiration, och planerar den nya visuella profilen utifrån dem, konstaterar marknadsföringschef Raila Lassila.

Tävlingstiden är 4–22.11.2024 och bidragen ska skickas in senast fredag 22.11.2024 före kl. 22.
Det lottas ut priser bland alla som deltar!

Det eller de verk som inverkar på den slutliga planeringen väljs av en jury med medlemmar från Borgå stads enhet för turism och evenemang, ungdomstjänsterna, ungdomsfullmäktige och Borgå konstskola.

Det slutliga arbetet och planeringen av logon sköts av staden.