Urvalet i nätbutiken ökar
Simhallens seriebiljetter, fisketillstånd och lokalreservationer av Lundagården kan i framtiden köpas från Borgå stads nätbutik. Under år 2023 har man genomfört ett pilotförsök av nätbutiken, och tillsatt nya varor och tjänster till dess urval. På nätbutiken har man bland annat sålt biobiljetter till visningarna under skolornas höstlov, erbjudit möjligheten att hyra reklamutrymme, beställa och betala utdrag ur fastighetsregistret eller boka kioskplatser vid jultorget.
Seriekorten till simhallen flyttas till mobilapplikation
Simhallens seriekort i paff avskaffas, och ersätts av antingen en mobilapplikation eller kundkort.
För att använda kundkortet förutsätts att kunden laddar ner mobilapplikationen och besöker nätbutiken. Alternativt kan kunden köpa kundkortet från simhallens kassa. Förmånerna för rabattgrupper verifieras när man besöker simhallens kassa för första gången. Man kan fortfarande köpa engångsinträde till simhallen eller ladda sitt seriekort vid simhallens kassa.
Priserna för simhallens seriekort ändras 1.1.2024. De gamla seriekorten är giltiga till slutet av juni 2024.
Simhallens nya digitala tjänster tas i bruk stegvis i slutet av december och efter årsskiftet. Information om ändringarna publiceras på simhallens webbplats.
Fisketillstånd och lokalreservationer av Lundagården kan i framtiden skötas på nätbutiken
Fisketillstånd för år 2024 kan köpas från nätbutiken efter årsskiftet. Det här gäller fisketillstånd för personer som är i bosatta i Borgå eller Askola, eller personer som äger eller hyr fritidsbostad i Borgå.
Lundagården är ett utrymme som staden hyr ut till föreningar eller privatpersoner. Lundagårdens adress är Alexandersgatan 11. Lundagården kan bokas på stadens nätbutik. Tjänsten möjliggör också kontrollering av det aktuella bokningsläget. Lokalhyran betalas i samband med reservationen. Reservationerna kan tidigast göras 90 dagar i förväg.
Nätbutiken är en del av stadens digiprogram
– Digitala tjänsterna utvecklas enligt Digiprogrammet – målet med att tjänster enhetligas och digitaliseras är att möjliggöra tjänster till en bredare kundkrets och underlätta uträttandet av ärenden, berättar utvecklingschef Eveliina Keski-Koukkari.
Du kan bekanta dig med Borgå stads digiprogram här:
Servicekontoret Kompassen, som erbjuder digistöd, erbjuder också stöd för användningen av nätbutiken vid behov. Vid servicekontoret finns en arbetsstation för kunder, där kunderna kan bekanta sig med nätbutiken och samtidigt få handledning.
Vilken tjänst som staden erbjuder skulle det vara smidigt att kunna beställa, betala eller boka på nätbutiken, eller via någon annan digital tjänst? Du kan sända önskemål genom stadens responskanal: